Dorpsquiz

Zondag 26 april – 21:00 uur

Om mee te spelen aan te quiz heb je een tablet, ipad of laptop nodig om deze Youtube livestream (klik erop om er naar toe te gaan) te kunnen bekijken. We komen op de 26ste rond 20:45 uur in de lucht en zullen je dan uitleggen hoe het één en ander werkt.

Verder heb je een smartphone nodig. Download de Kahoot! app in de playstore of in de appstore

Beginnen met de quiz.

Als je de Youtube livestream hebt opgestart en (wij zijn in de lucht de 26ste na 20:45 uur) kun je de app opstarten. Geef de pin (een getal) in die je via de livestream van ons krijgt om te kunnen deelnemen. Geef vervolgens een “nickmane” dat is in de naam die zichtbaar wordt voor iedereen in de quiz. In de app geef je de antwoorden in. Let op! Klikken is antwoorden. Dus je kunt een antwoord niet corrigeren!

Zorg er verder voor dat je telefoon niet op schermbeveiliging gaat na x minuten. Dat is lastig. En ga vooral ook niet tussendoor bellen, appen o.i.d met deze telefoon. Daar houdt de Kahoot app niet van! En het zou zonde zijn als je halverwege de quiz eruit wordt geknikkerd.

Belangrijk! Lees ook dit door!

Het is technisch een uitdaging om de quiz op deze manier te organiseren. Er zit een vertraging van ongeveer 10 seconden in de livestream ten opzichte van de app.

De antwoord mogelijkheden zijn in de app dus eerder zichtbaar dan in de livestream. Dat is geen probleem. Maar… er loopt in de livestream een timer mee die aangeeft hoeveel seconden je nog hebt om te antwoorden. Omdat deze timer ongeveer 10 seconden achterloopt, moet je er voor zorgen dat je een antwoord hebt gekozen voor dat de timer op 10 staat.

Heb je dan wel genoeg tijd om te antwoorden? Ja daar zorgen wij voor. Maar nogmaals.. geeft je antwoord voordat de timer op 10 staat!