Geen reacties op Nieuws

Beste leden van de Oranjevereniging Zunderdorp,

Het corona virus heeft op brute wijze de voorbereidingen van Koningsdag verstoord. De feestweek waar we met zijn allen enorm naar hebben toegeleeft gaat helaas niet door. Het bestuur van de Oranjevereniging Zunderdorp heeft besloten om alle onderdelen van het programma te annuleren.
De huidige maatregelen vanuit de Nederlandse overheid en RIVM zijn van kracht tot 6 april 2020, echter zijn wij als bestuur tot de conclusie gekomen dat een programmering voor koningsdag 2020 maatschappelijk niet verantwoord is.

Daarnaast zitten we als vereniging op dit moment in de eindfase van de voorbereiding. In deze fase dienen we een hoop verplichtingen aan te gaan met onze partners en dienstverleners. Met een mogelijke uitbreiding van maatregelen van de Nederlandse overheid, nu of na 6 april 2020 brengt dit dermate hoge financiële risico’s met zich mee dat dit de toekomst van de Oranjevereniging ernstig kan schaden.

Dit alles bij elkaar heeft het bestuur van de Oranjevereniging doen besluiten om te stoppen met de voorbereiding en uitvoering van het Koningsfeest 2020. Een keus die wij met pijn in ons hart nemen, maar naar onze mening op dit moment de enige juiste is.
Wij willen alle vrijwilligers, sponsoren, donateurs, de centrale dorpenraad en verdere betrokkenen bedanken voor alle steun die wij ook dit jaar in de voorbereidingen hebben ontvangen. In de komende periode zullen wij ons beraden op een alternatieve datum en programma.

We wensen iedereen alle kracht en liefde toe, maar vooral ook vertrouwen. Er zijn enorm ingrijpende maatregelen nodig, maar als we ons daar allemaal voor inzetten dan vieren we binnen no-time weer feest!

Het bestuur,